پشتیبانی  : 09125433621
آدرس : بازار بزرگ تهران، سید اسماعیل دوم، پلاک 11

راهنمای کاربردی برای تهیه عطرهای طبیعی در خانه

آیا تا به حال از عطرهای طبیعی استفاده کرده‌اید؟ برای اینکه بتوانیم در دورهمی‌ها و مجالس رسمی از عطر و بوی خوبی برخوردار باشیم معمولاً از ادکلن و یا عطرها استفاده می‌کنیم. اما متاسفانه قالب آنها از لکل ساخته شده‌اند و برای بدن در طولانی مدت مضر خواهند بود. امروز در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه عطر طبیعی را آن هم در خانه با کمترین امکانات لازم برای شما بیان کنیم اما قبل از آن باید به دلایلی که استفاده از این گونه عطرها را اثبات می‌کند بپردازیم. پس با من همراه باشید تا مضرات و فواید دو عطر متفاوت را بیان کنیم تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید. با عطاری مولا همراه باشید.

همانطور که گفتیم متأسفانه پایه اصلی ادکلن و عطرهای امروزی بر خلاف عطرهای طبیعی درصد بالایی از الکل است. استفاده از الکل برای ضدعفونی و یا تمیز کردن اشیا توصیه می‌شود و ماده بسیار مفیدی هست می‌باشد اما از آنجایی که ما معمولاً ادکلن‌ها هر روز استفاده می‌کنیم این استفاده روزانه برای سیستم دفاعی و طبع بدن مضر است. اگر طبع بدن شما به هم بریزد مستقیماً یستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و همین موضوع باعث زود بیمار شدن خواهد شد. به طور کلی ما باید طبع بدنمان را معتدل نگه داریم اما اگر طبعتان گرم است یشتر می‌توانید از خنکی‌ها استفاده کنید و اگر طبع سرد دارید باید از سردی‌ها دوری کنید.

عطرهای طبیعی

استفاده از رایحه گل‌ها در عطرهای طبیعی

 

نکته مثبت بعدی که در عطرهای طبیعی وجود دارد ماندگاری بسیار بیشتر آنها نسبت به نمونه‌های صنعتی است. حتماً این جمله را زیاد شنیده‌اید که معمولاً مردم به دنبال کلن اورجینال می‌گردند تا بتوانند کیفیت و ماندگاری طولانی‌تری را تجربه کنند اما این محصولات قیمت بسیار بالایی دارند این در حالی است که از اورجینال بودن محصول خریداری شده مطمئن باشید. ما در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که با چند مواد ساده عطرهای با کیفیت و خوشبوی خانگی به صورت طبیعی تهیه کنید. این عطرها هم ماندگاری بیشتری دارند و هم ضرری برای بدن نخواهند داشت.

طرز تهیه عطرهای طبیعی در خانه

در ابتدا باید بگوییم که پایه اصلی رایحه‌های عصرهای طبیعی عصاره‌های گیاهی است. این موضوع بزرگترین وجه تمایز و تفاوت این عطرها با مشابه‌های الکلی آنها است. البته لازم به ذکر است که الکل در مقدار بسیار کم باعث ماندگاری بیشتر رایحه خواهد شد اما این به آن میزان نیست که به پایه اصلی محصول ما بدل شود. استفاده از الکل به صورت دقیق و درست می‌تواند به ماندگاری رایحه عطر تولیدی شما بیفزاید. حال به سراغ طرز تهیه ک عطر با کیفیت و طبیعی می‌رویم که نه تنها رایحه و ماندگاری خوبی دارد بلکه هیچ گونه آسیبی به سیستم دفاعی بدن و مکانیزم آن نمی‌زند. ادامه مطلب را از دست ندهید.

پایه اصلی تهیه عطرهای طبیعی روغن است که معمولاً از دو نوع استفاده می‌شود یا روغن بادام شیرین و یا روغن جوجویا استفاده از پایه روغن باعث چند برابر شدن ماندگاری رایحه در عصرهای خانگی یا طبیعی دارد. در همین مرحله است که می‌توانید با استفاده از چند قطره کوچک الکل ماندگاری عطرهای خود کمک کنید البته که این میزان نباید زیاد شود. توصیه می‌شود از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید که نتیجه بهتری دارد روغن را به داخل شیشه بریزید. کمی اسانس از رایحه‌ای که دوست دارید را تهیه و به مقدار مناسب به روغن اضافه کنید حال درب شیشه را محکم ببندید و به مدت دو روز صبر کنید.

البته اگر بتوانید ۲۴ ساعت دیگر هم صبر بکنید ‌میتوانید نتیجه بهتری را کسب کنید اما همان دو روز نیز کفایت می‌کند. بعد از اینکه درب شیشه را بعد از دو روز باز کردید آن را توسط یک قیف ترجیحاً فلزی از یک صافی رد کنید و داخل شیشه دیگری بریزید. برای استفاده آسوده‌تر می‌توانید از سریع اسپری استفاده کنید و ترجیحاً از نوع مهپاش که با درصد کمی اسپره به صورت متعادل بتواند حجم مناسبی از عطر را اسپری کند. به شما تبریک می‌گویم شما توانستید یک عطر طبیعی با کیفیت و با ماندگاری بالا بسازید و از رایحه آن لذت ببرید. عطاری مولا یک مرجع برای خرید انواع گیاهان دارویی با قیمت عالی به دست شما می‌رسد.

عطرهای طبیعی

روغن بادام شیرین پایه اصلی عطرهای طبیعی

 

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید عطرهای طبیعی

2 قاشق غذا خوری روغن اسانس، روغن عطر، روغن دم کرده یا طعم دهنده‌های غذایی مثل وانیل
آب
الکل(2.5 قاشق)
قاشق یا فنجان اندازه گیری
قطره چکان
صافی
قیف
شیشه درب دار

البته بدیهیست که بسته به میزان عطری که می‌خواهید تولید کنید درصد مواد اولیه گفته شده در اینجا متفاوت خواهد بود اما به طور کل شما با همین تجهیزات می‌توانید عطرهای طبیعی با کیفیتی بسازید. اگر برای اولین بار است از این عطرها استفاده می‌کنید به طور قطع شما را راضی خواهد کرد چرا که هم کیفیت بیشتری دارد و هم حس آرامش بهتری به شما خواهد داد و تجربه‌ای متفاوت برایتان به ارمغان خواهد آورد. اگر مراحلی که در این مقاله به شما گفته شد را به درستی طی کنید می‌توانید به نتیجه مطلوبی برسید و مدت‌های طولانی از این عطر خوشبو لذت ببرید.

در پایان نیز به مزایای کلی عطرهای طبیعی اشاره خواهیم کرد

  • استفاده از مواد طبیعی
  • نداشتن ضرر برای سیستم دفاعی و طبع بدن
  • ماندگاری بسیار بالا
  • هزینه بسیار مناسب
  • طرز تهیه آسان
  • ایجاد آرامش روحی
  • به صرفه بودن

در این مقاله به شما یاد دادیم که چگونه بتوانید عطرهای طبیعی با کیفیت بسازید. تمامی این موادی که ما در اینجا به شما به راحتی قابل تهیه است و دسترسی به آنها اصلاً سخت نیست از طرف دیگر مراحل آسان و راحتی پیش روی شماست و با کمی حوصله و زمان می‌توانید به بهترین نتیجه برسید. همانطور که در بخش مقدمه مقاله گفتیم اگر تجربه استفاده از عطرهای طبیعی را دارید در بخش انتهایی مقاله با ما در میان بگذارید. گفتن این نکته نیز ضروریست که اگر بتوانید طبع بدن خود را بشناسید ستم ایمنی قوی‌تری پیدا می‌کنید و کمتر بیمار خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.