پشتیبانی  : 09125433621
آدرس : بازار بزرگ تهران، سید اسماعیل دوم، پلاک 11
درمان های خانگی با گیاهان دارویی

درمان های خانگی با گیاهان دارویی

با استفاده از گیاهان دارویی می‌توان درمان‌هایی را در خانه بدون نیاز فردی متخصص انجام داد اما همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که این کار هم باید با احتیاط و با دانش و اطلاعات نسبی انجام شود درمان‌های گیاهی نیز به صورت خودسرانه ممکن است خطرهای جدی در پیش داشته باشد. البته اگر با یک متخصص طب گیاهی و سنتی شورت کنید و راهنمایی‌های لازم را از او دریافت کنید به احتمال زیاد هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. امروز به این موضوع به صورت کامل در مولا خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید. محتوای این مقاله می‌تواند کمک کننده باشد.

درست است که درمان‌های خانگی اگر اصولی و بدون دانش انجام نشود ممکن است خطرهای زیادی را به همراه داشته باشد اما از طرف دیگر وقتی شما دسترسی به پزشک ندارید مین درمان‌های خانگی گیاهی می‌تواند نجات بخش جان شما باشد تا زمانی که به پزشک مراجعه کنید. حتما میدانید که بسیاری از داروهای شیمیایی از گیاهان دارویی ساخته شده‌اند پس اگر بتوان به صورت اصولی و با انسته‌های کافی دست به درمان بزنید قطعاً به سلامت خود کمک کردید. این گیاهان را خواصی که دارند ی‌توانند بسیاری از مواقع کمک کننده باشند.

گیاهان دارویی

هل از گیاهان دارویی پر مصرفی که طبع گرمی دارد و باعث افزایش گردش خون میشود

 

بسیاری از گیاهان دارویی می‌توانند آرامش را برای شما به ارمغان بیاورند به طور مثال وقتی ما دچار سوزش معده می‌شوید عرق نعنا با گلاب ی‌تواند اسید معده را کنترل و از سوزش آن بکاهد. البته برای چنین مشکلی از شیرین بیان نیز استفاده می‌شود که اثری قوی‌تر روی اسیر معده دارد. البته نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که طبق توصیه اغلب متخصصان طب ایرانی و سنتی عرق نعنا و گلاب باید با آب جوش و به صورت گرم استفاده شود و به تنهایی آن هم با دمای سرد مصرف نشود که خود موجب سوء هاضمه بیشتر خواهد شد.

تاثیرات مفید گیاهان دارویی و درمان های خانگی

گیاهان دارویی می‌توانند تاثیرات مثبت زیادی را روی بیماری‌های مختلف داشته باشند شما می‌توان قادر خواهید بود با استفاده از درمان‌های خانگی بسیاری از این چالش‌های سلامتی را پشت سربگذارید. از گذشته مادربزرگ پدربزرگان ما از گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از مشکلهای بدن ستفاده می‌کردند و نتیجه مصرف آن را هم می‌دیدند از طرف دیگر درمان با استفاده از این گیاهان نه تنها در ایران بلکه دنیا به خصوص کشورهای کهن و قدیمی سابقه طولانی دارد که می‌توانید این مقاله را از اینجا مطالعه کنید تا بیشتر درباره تاریخ گیاهان دارویی بدانید.

شیرین بیان

یکی از گیاهان دارویی بسیار محبوب و پر مصرفی که ر درمان‌های خانگی رواج دارد شیرین بیان است همه ما با راحتی معده آشنا هستیم یا خودمان درگیر آن ی‌شویم یا افرادی از بستگان و نزدیکان ما دچار مشکل معده و گوارش هستند. دو مورد از مهمترین عواملی که ی‌تواند باعث ناراحتی و ترشح اسید معده بر روی ورودی دیواره آن شود که حس بسیار ناخوشایندی را هم به همراه دارد عبارتند از در هم‌خوری و یا سرد شدن طبع بدن. شیرین بیان یک تسکین دهنده قدرتمند گیاهی است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان میزان اسید معده را کاهش و از سوزش معده بکاهد.

پونه و آویشن

در ۹۰ درصد خانه‌های ما ایرانی‌ها گیاه وجود دارد دلیل اینکه این دو را با هم یکجا نام بردیم این است که در بیشتر مواقع هر دوی آنها با هم استفاده می‌شوند. گیاه پونه طبع خنکی دارد و در مقابل آویشن با طبع گرم خود می‌تواند تعادلی کامل را برقرار کند از نظر طب سنتی و ایرانی بهترین حالت برای بدن تعادل است یعنی نه گرمی بیش از حد و نه سردی خارج از حد تعادل هر دوی عوامل باعث به وجود آمدن امراض مختلفی قائل شد و باید از این اتفاق جلوگیری کرد. استفاده از این دو گیاه برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از ایجاد عفونت بسیار مفید است.

گیاهان دارویی

زعفران از مفید ترین گیاهان دارویی در درمان مشکلات عصبی و ایجاد آرامش

 

زعفران

ایران معدن گیاه زعفران است. معروف‌ترین و مرغوب‌ترین زعفران در جهان زعفران ایران می‌باشد. مهمترین نکته‌ای که در زعفران وجود دارد قیمت متفاوت آن نسبت به سایر گیاه دلیل آن هم حجم کم استخراج این گیاه نسبت به بقیه می‌باشد. زعفران در مناطق خشک و گرم رشد می‌کند و خود نیز طبع گرمی دارد از مهم‌ترین خواص آن می‌توان به ایجاد آرامش ذهنی و روانی و همچنین تسکین بسیاری از امراض جسمی اشاره کرد. دم کرده زعفران می‌تواند باعث ایجاد آرامش روان و همچنین تمرکز بالا در طول روز شود اگر از مشکلات عصی رنج می‌برید زعفران تسکین دهنده خوبی برای شما است.

هل

یکی دیگر از آن گیاهان دارویی پر مصرف در درمان های خانگی به حساب می‌آید. این گیاه نیز محل بسیاری از موارد اشاره شده در این مواد طبع گرمی دارد و معمولاً برای آرامش روحی و روانی استفاده می‌شود معمولاً هل را با چای دم کرده استفاده می‌کنیم. طبق گفته متخصصان طب سنتی و ایرانی استفاده از هل می‌تواند افزایش گردش خون رم شدن بدن و در نتیجه افزایش ایمنی در برابر بیماری‌ها کمک کند. ضمن اینکه هل باعث از بین رفتن بوی بد دهان نیز می‌شود. توصیه می‌شود یک عدد هل در قوری چای استفاده کنید تا تعادل را ایجاد نمایید.

نتیجه گیری

بسیاری از ما ایرانی‌ها در استفاده از داروهای گیاهی درمان‌های خان گی یک آشنایی نسبی با خواص آن داریم. یکی از مهمترین دلایل این تاریخ کهن ایران در استفاده از گیاهان برای درمان ی‌باشد که اطبای ایرانی زبانزد این موضوع در دنیا بودند. به طور قطع شما نیز از این درمان‌های خانگی استفاده کردهاید و بسیاری از شما حتماً نتایج مثبتی را دریافت نمود از شما قاضا می‌کنیم تجربیات خود را در استفاده از این گیاهان با ما به اشتراک بگذارید و اگر راهنمایی در این خصوص نیاز دارید از ما بپرسید تا کمکتان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.