پشتیبانی  : 09125433621
آدرس : بازار بزرگ تهران، سید اسماعیل دوم، پلاک 11
داروهای طبیعی

اخبار و رویدادهای جدید در عرصه عطاری و داروهای طبیعی

داروهای طبیعی به دلیل ضررهای کمتری که دارند امروزه بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند. از طرف دیگر عوارض داروهای شیمیایی روز به روز در حال گسترش است و بدتر از همه اینکه سیستم دفاعی بدن و ویروس‌های موجود به مرور زمان به این داروها مقاوم شده و شما مجبورید در دوره‌های مختلف دوز و قدرت دارو را بالا ببرید. و متاسفانه این عمل را آنقدر تکرار می‌کنند تا دیگر هیچ دارویی روی بیماری و ویروس مورد نظر اثیر نمی‌گذارد و این خطرناک‌ترین بخش این موضوع است. اما نوآوری نیز به عرصه شغلی عطاری و رمان‌های طبیعی کمک کرده است.

پیشرفت علم و نوآوری در همه جا و در هر بخشی موجب ارتقای سطح بخش مورد نظر خواهد شد که داروهای طبیعی نیز از این دسته مستثنا نیستند. در داروهای مدرن شیمیایی به دلیل ساختار خاص و منحصر به فردی که درون آنها استفاده شده سرعت بهبودی بسیار بالاست و همین موضوع موجب شده تا بخشی از جامعه به سمت درمان‌های طبیعی نرود. اگر تجربه درمان طبیعی و طب سنتی را داشته باشید حتماً می‌دانید که روند درمان در این نوع به نسبت درمان مدرن بسیار زمانبر تر است. اما آنکه تا اینجا از ایرادهای این نوع درمان گفتیم باید از نکات مثبتش هم بگوییم.

داروهای طبیعی

داروهای شیمیایی مدرن و دارو های طبیعی مکمل یکدیگرند

 

درست است که درمان با داروهای طبیعی زمان بیشتری را طلب می‌کند اما در وهله اول به دلیل استفاده نشدن از مواد شیمیایی در آنها امکان به وجود آمدن آثار سوء جدی بر روی بدن بسیار کم خواهد بود. درست است که در تولید گیاهان دارویی از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود اما این موضوع دلیل بر آن نیست که هیچ گونه اثر مخربی ندارند اگر در مصرف این گونه داروها رعایت اصول متخصص را در نظر نگیرید دچار مشکل خواهید شد. اما یکی از بزرگترین معضلات گیاهان دارویی به خصوص در برخی از موارد کمیاب بودن آنهاست که در بسیاری موجب گرانی شده است.

داروهای طبیعی و رویداد جیدید فناوری

علم و فناوری در بخش داروهای گیاهی برای رفع مشکل محدودیت تولید گیاهان قدم جلو گذاشته است. همانطور که می‌دانید این گیاهان معمولاً در طبیعت به صورت خود روی رشد می‌کنند و میزان تولیدشان هم بسیار ناچیز است. پس قطعاً با این میزان جمعیت و تقاضا و میزان اندک تولید با کمبود شدید مواجه خواهیم شد. علم روز و فناوری‌های جدید در کشاورزی باعث شده با استفاده از کودهای تقویت شده و روش‌های جدید آبیاری و مواد تقویتی میزان بهره‌وری را حتی تا سه برابر افزایش پیدا کند و این عدد بزرگی به شمار می‌رود. با گذشت زمان میزان تقاضای این گیاهان افزایش نیز خواهد یافت.

یکی دیگر از تاثیرات فناوری در داروهای طبیعی استفاده مستقیم از این گیاهان در تولید بسیاری از داروهای شیمیایی است. اگر به داروخانه‌ها مراجعه کرده باشید داروهای زیادی را می‌بینید که از گیاهان طبیعی به صورت مستقیم (عدم استفاده از اسانس) در تولید آنها استفاده شده تا میزان اثر بخشی آن افزایش پیدا کند. البته این نکته را داشته باشید که علم پزشکی مدرن و سنتی تقابلی با یکدیگر ندارد بلکه آنها مکمل همدیگرند تا روند درمان بهتر و سریع تر طی شود. شاید طب سنتی مان طولانی‌تری برای درمان نیاز داشته باشد اما اثرات مخرب کمتری دارد.

در طب سنتی و داروهای طبیعی شواهدی وجود دارد که تا به امروز از نظر علمی ثابت نشده بود اما امروزه با گسترش تحقیقات بسیاری از ادعاهای پزشکان سنتی توسط علم مدرن ثابت شده که این خود دستاورد بزرگی است. طب سنتی بر این باور است که تمام بیماری‌ها منشا داخلی دارد یعنی وقتی پوست شما ملتهب می‌شود یعنی سیستم درون بدن شما دچار اختلال شده و نباید درمان را از روی پوست شروع کرد چرا که این موضوع ریشه‌ای حل نمی‌شود. ما بارها درباره سردی و گرم بودن طبع بدن در مقاله‌ها صحبت کردیم.

داروهای طبیعی

تنوع بالای گیاهان که به وسیله آن داروهای طبیعی بسیاری تولید میشود

 

طبق تحقیقات انجام شده توسط بزرگان طب سنتی بدن باید همیشه گرم بماند ( منظور طبع بدن است ) این مسئله‌ ایست که تا به امروز نیز توسط علم مورد تایید قرار نگرفته اما اثرات آن در طب سنتی به وضوح روشن است. حال ما یزید چه میزان از اطلاعاتی که تا به امروز توسط بزرگان طب سنتی و حوزه داروهای طبیعی گفته می‌شود در آینده توسط علم به اثبات برسد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم پزشکی سنتی و مدرن منافاتی با یکدیگر ندارند بلکه باید با کمک هم به فکر درمان بیماری‌های جامعه به خصوص بیماری‌های خاص باشند.

رابطه میان فناوری و طب سنتی

امروز طبق تحقیقات محققان داروهای طبیعی که در طبیعت وجود دارد تاثیر بسزایی بر روی روند درمان بیماری‌ها خواهد داشت اما می‌توان با استفاده از روش‌هایی خاص سرعت اثربخشی آنها را افزایش داد. بزرگترین نقطه ضعف درمان با داروهای طبیعی همین زمانبر بودن روند درمان است که باعث می‌شود تا برای حاصل شدن بهبودی در زمان سریعتر به داروهای شیمیایی روی بیاورند. اما از طرفی دیگر داروهای شیمیایی اثرات مخربی دارند که تا سال‌های بعد خود را نشان خواهد داد و ممکن است تاثیرات مخرب طولانی مدت روی بدنش بگذارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که نوآوری‌های جدید همیشه موجب سرعت بخشیدن به بهبودی می‌شود به شرط اینکه در راستای صحیح مورد استفاده قرار گیرد. معمولاً اگر شما درمان با روش سنتی را انتخاب کنید در برخی از موارد درمان حدود ۶ ماه زمان خواهد برد. و این در حالیست که قرص‌های شیمیایی بین ۱ تا ۳ روز اثربخشی خود را شان می‌دهند البته علم جدید دیگر به نام پزشکی هسته‌ای در حال توسعه است که روند درمان را تا چندین برابر بیشتر افزایش خواهد داد به طوری که ممکن از شما با خوردن یک قرص به صورت کامل بهبود پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.