پشتیبانی  : 09125433621
آدرس : بازار بزرگ تهران، سید اسماعیل دوم، پلاک 11

پیشگیری از بیماری‌های فصلی با استفاده از روش‌های طبیعی و عطرهای گیاهی

بیماری‌های فصلی برای افراد همیشه آزاردهنده بوده حتماً افرادی را در اطراف خود دیده اید که در فصول خاصی دچار حساسیت فصلی می‌شود سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و بیماری‌های گوناگونی به سراغ فراد می‌آید. معمولاً این حساسیت‌های فصلی در تابستان و یا بهار رخ می‌دهد و بسیار کم پیش می‌آید که در فصول سرد دچار آلرژی شوید. اما در درمان‌های ایرانی و سنتی راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند با گیاهان دارویی این گونه مشکلات را کاهش و یا به صورت کامل درمان کند موضوعی که شاید در پزشکی مدرن فقط بتوان آن را کنترل کرد.

اگر خودتان گرفتار چنین مشکلی هستید و یا در نزدیکان و اطرافیانتان فردی با مشکلاتی نظیر حساسیت فصلی و بیماری‌های آن روبروست ادامه این مقاله را از دست ندهید. بیماری‌های فصلی در هر فردی با علائمی متفاوت ظهور می‌کند اما برخی علائم آنها نیز در تمامی بیماران یکسان است. به همین دلیل است که حتی در طب سنتی نیز نوع درمان متفاوت است برای همه نمی‌توان یک نسخه را تجویز کرد. همانطور که می‌دانید در طب سنتی به مزاج افراد جه ویژه‌ای می‌شود و اگر بخواهیم تشخیصی درست برای درمان بیماری را داشته باشیم باید اطلاعاتی کافی از مزاج بیمار به دست آوریم.

بیماری‌های فصلی

عطر گل محمدی و تاثیر مثبت بر بیماری های فصلی

 

مطمئناً بروز هر بیماری دلایلی دارد و عواملی تعدد دست به دست هم می‌دهند تا فرد دچار مشکل شود. همانطور که از نام بیماری‌های فصلی مشخص است در فصول خاصی روز می‌کند و زمان مشخصی دارد. ما در مقاله‌ای که پیشتر با موضوع راهکارهای افزایش سطح انرژی و بهبود خواب با استفاده از عطرهای طبیعی درباره انواع مزاج و ویژگی‌های آن به صورت کامل و مفصل صحبت کردیم در صورت تمایل می‌توانید آن مقاله را مطالعه کنید. همانطور که گفتیم بیماری‌های فصلی در فصول خاصی به سراغ ما می‌آیند و عواملی موجب بروز آنها می‌شود که در ادامه به انواع عوامل اشاره می‌کنیم.

عوامل بروز بیماری های فصلی (آلرژی)

  • پرز و گرد غبار محیط

یکی از مهمترین عواملی که باعث بروز بیماری‌های فصلی می‌شود لودگی‌های محیطی اعم از پرز و گرد و غبار است حتی پرز فرش و مبل که شاید خیلی به چشم نیاید. این پورت‌ها و غبارهای موجود در هوا ممکن است به داخل بینی نفوذ کرده و ایجاد حساسیت کنند آبریزش بینی ریزش اشک از چشم و قرمز شدن سفیدی چشم عواملی است که پس از نفوذ این غبار به وجود می‌آید. حتی این موضوع ممکن است آنقدر شدید باشد که حتی فرد در منزل نیز از چند لایه ماسک استفاده کند. استفاده از فرش دستباف برای این نوع آلرژی هرگز توصیه نمی‌شود.

  • گرد گل و گیاه

گل‌ها موجودات بسیار زیبا و جذابی هستند و وجود آنها برای بسیاری از ما در زندگی حس خوبی را ایجاد می‌کند حتی درصد بالایی از گل و گیاهان خاصیت دارویی دارند و برای درمان بیماری از آنها بهره‌ میگیرند. اما یکی از مهم‌ترین عواملی که در بروز بیماری‌های فصلی یا همان آلژی‌ها موثر است گرد همین گیاهان است. حتی رایحه آنها ممکن است برای افرادی که ز چنین مشکلاتی رنج می‌برند آزاردهنده باشد و مشکل آنها را تشدید کند. این گونه افراد معمولاً هیچ نوع گیاهی را در منزل خود نگهداری نمی‌کنند را که مشخص نمی‌کند به چه نوع گل و گیاهی حساسیت دارند.

بیماری‌های فصلی

رابطه درمان بیماری های فصلی و عطر های طبیعی

 

  • چاشنی و ادویه ها

خارش و قرمزی پوست , عطسه , خارش چشم و سوزش گلو از عواملی است که ممکن است چاشنی‌ها و ادویه‌جات به وجود بیاورند و زمینه ساز یدتر شدن بیماری‌های فصلی می‌شوند فلفل قرمز بیشترین تاثیر منفی را در این گونه افراد دارد. پزشکان طب سنتی و ایرانی معمولا توصیه می‌کنند ادویه‌ها را به صورت کامل از غذاهایشان حذف و یا آنها را به حداقل ممکن کاهش دهند. البته معمولاً کسانی که با چالش آلرژی روبرو هستند خودشان متوجه حساسیت به ادویه‌ها و عواملل خوراکی که ممکن است بیماری‌هایشان را تشدید کند می‌شوند.

کنترل آلرژی و بیماری های فصلی با راهکار ها و عطر های طبیعی

شاید با دیدن این تیتر کمی متعجب شوید که چگونه می‌توان به وسیله عطر طبیعی آلرژی را کنترل کرد. همانطور که گفتیم عطرهای طبیعی از عصاره گیاهان ساخته می‌شوند و از آنجایی که گیاهان خاصیت دارویی دارند می‌توانند به روی مزاج و حتی سیستم ایمنی بدن ما موثر باشند. هر عطر طبیعی برای مزاج خاصی استفاده می‌شود و می‌تواند بر بیماری‌های فصلی موثر باشد در ادامه به چند نمونه از این عطرها و خواصشان اشاره می‌کنیم. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که حتی وش استفاده از عکس‌های طبیعی نیز با عطرهای معمولی متفاوت است.

عطر گل نرگس: یکی از عطرهایی که در بیماری‌های فصلی موثر است و خاصیت درمانی دارد عطر گل نرگس است. همانطور که می‌دانید یکی از مشکلاتی که هنگام بیماری‌های فصلی بروز آلرژی به وجود می‌آید سردرد است و گرفتگی بینی عضوی جدایی ناپذیر از آلرژی است. عطر طبیعی گل نرگس می‌تواند سردرد را کاهش داده و به صورت تدریجی کاملاً رفع کند از طرف دیگر گرفتگی بینی را از بین ببرد و منافذ سینوس‌ها را باز کند. یکی دیگر از خاصیت‌های عطر گل نرگس برگرداندن انرژی به بدن است که باعث افزایش سیستم ایمنی نیز میشود.

عطر گل محمدی: مطمئناً نام گل محمدی را بیشتر از سایر گیاهان شنیده اید. یکی از عوامل مهمی که باعث می‌شود سطح سیستم ایمنی و بیماری‌ها به راحتی به بدن نفوذ کند افزایش سردی به خصوص در ناحیه مغز است. وقتی بدن و به خصوص مغز دچار سردی می‌شود مرکز کاهش پیدا می‌کند اضطراب افزایش می‌یابد و از نظر روحی نیز دچار کسلی و بی‌حالی می‌شود. تمامی این عوامل زمانی بدتر خواهد شد که فصلی نیز به سراغتون بیاید آنجاست که قطعاً شما بیمار خواهید شد. عکس گل محمدی با برگرداندن گرما به مغز باعث افزایش آرامش رفع استرس تقویت حافظه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.