پشتیبانی  : 09125433621
آدرس : بازار بزرگ تهران، سید اسماعیل دوم، پلاک 11

راهنمای انتخاب عطرهای طبیعی برای تأثیرگذاری مثبت بر روح و روان

عطرهای طبیعی چگونه می‌توانند بر روح و روان ما تاثیر بگذارند؟ در پزشکی مدرن تاثیر رایحه‌ها از نظر علمی به اثبات رسیده اما در طب سنتی سال‌های سال است که استادان و بزرگان این حوزه بر تاثیرگذاری رایحه ها روی سلامت روح و روان تاکید دارد. همانطور که می‌دانید و بارها در مقالات قبلی نیز گفتیم مزاج باعث تغییر در سبک غذا شیوه زندگی و حتی انتخاب عطر در امور شخصی است. اینکه ما به آراسته بودن ظاهر و خوشبو بودنمان ر مراسم‌ها و جلسات رسمی شغلی خود اهمیت می‌دهیم فوق العاده است اما باید به موضوع روحی و روانی خود نیز به همین گونه دقت داشته باشیم.

روح نیز همانند بدن نیازمند تغذیه مناسب است اگر نتوانیم غذای سالم و مورد نیاز روح خود را تامین کنیم قطعاً دچار افسردگی کسالت در طول روز در نتیجه عقب افتادن کارها و یا بی‌کیفیت شدن آنها خواهد شد. یکی از راه‌های تامین انرژی و یا به اصطلاح تغذیه روح رایحه‌ها خواهند بود. عطر و ادکلن‌های امروزی بر پایه الکل تولید می‌شوند الکل نقش مهمی در زندگی انسان و به خصوص سلامت آن داشته است اما اگر در راه درست و اصولی از آن استفاده نشود موجب بیماری‌های گسترده‌ای حتی از نظر روحی خواهد شد. عطرهای طبیعی نقطه ضعف را برطرف کردند.

عطرهای طبیعی

استفاده از عصاره طبیعی گل ها در تولید عطرهای طبیعی

 

ما در مقاله راهکارهای افزایش سطح انرژی و بهبود خواب با استفاده از عطرهای طبیعی که پیشتر در عطاری مولا منتشر کردیم بر تاثیر مستقیم عطرهای مورد استفاده بر افزایش انرژی و شاداب بودن بدن اشاره کردیم. در صورت تمایل می‌توانید آن مقاله را مجدد مطالعه کنید. الکل به خودی خود ماده بد و مضری نیست حتی گفتیم که تاثیری بسزایی بر سلامت جامعه داشته و مانطور که می‌دانید یکی از قدرتمندترین مواد ضدعفونی در دنیای پزشکی که در حال حاضر نیز به وفور از آن استفاده می‌شود. اما چرا باید از عطرهای طبیعی و جایگزینی آن با عطرهای امروز غافل نشویم؟

انتخاب عطرهای طبیعی به چه مواردی بستگی دارد؟

مزاج

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید در انتخاب عطرهای طبیعی دقت کنیم مزاجمان است مزاج سازگاری و یا عدم سازگاری شما رایحه‌ها غذاها و حتی سبک زندگیتان تعیین می‌کند. مزاج های مختلف به طور کلی به ۴ مورد تقسیم می‌شوند صفراوی سودایی دموی و بلغمی که در مقاله مورد اشاره که لینک آن را در پاراگراف بالا می‌بینید به صورت کامل آن را توضیح دادیم و آن را بیان کردیم. وقتی قصد خرید عطر دارید با توجه به مزاج خود مناسب را انتخاب کنید تا سیستم روحی و جسمی بدنتان دچار اختلال و در نتیجه تضعیف شدن آن نشود برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

بیماری های روحی

همانند بسیاری از بیماری‌های جسمی که برای درمانشان به پزشک مورد نظر مراجعه می‌کنیم بیماری‌های روحی هم نیازمند این توجه و رجوع به پزشک هستند که معمولاً آن را با روانشناس و روانپزشک می‌شناسیم. اگر دچار افسردگی هستید و یا به سرعت عصبانی می‌شوید کنترلی بر آن ندارد عطرها می‌توانند بر روی مشکلات شما تاثیرگذار باشند و اگر نتوانید درست انتخاب به شدت آنها خواهد افزود. برای ریافت انواع اطلاعات لازم در این زمینه می‌توانید با عطاری مولا در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم برای شما صورت گیرد.

بیماری های جسمی

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب عطرهای طبیعی باید به آن توجه کنید بروز برخی بیماری‌های جسمی که بعضاً مزمن نیز هستند به طور مثال حساسیت‌های فصلی افراد زیادی را می‌بینیم که در فصول خاص دچار ساسیت و به عبارت دیگر آلرژی می‌شوند این موضوع برای برخی بسیار شدید است که آزاردهنده خواهد بود. اگر دچار مشکلاتی مثل حساسیت فصلی گرفتگی پولیپ بینی و یا هر نوع بیماری دیگری هستید لازم است قبل از اینکه عطر خود را انتخاب کنید یک متخصص طب سنتی مراجعه کرده و بسته به مشکلی که دارید عطر مناسب خود را انتخاب کنید.

عطرهای طبیعی

با توجه به مزاج خود به سراغ عطرهای طبیعی بروید

 

شرایط محیطی

شاید برای شما کمی عجیبه نظر برسد اما عوامل محیطی یکی از مهمترین نکات انتخاب عطرهای طبیعی است. انتخاب عطر در مناطق گرمسیر با مناطق سردسیر متفاوت است و باید با توجه به طبع گرم و سرد بودن عطر مورد مناسب خود را انتخاب کنید تا هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی در آرامش کامل باشید و همین موضوع موجب تقویت سیستم ایمنی و در نتیجه کاهش بیماری در بدن شما خواهد شد. از آنجایی که عطرهای طبیعی از عصاره گل‌ها و گیاهان گرفته می‌شوند خاصیت درمانی در آنها چند برابر خواهد بود.

نتیجه گیری

همانطور که در تامین غذا برای بدن خود تلاش می‌کنیم و سعی داریم بهترین غذاها را انتخاب کنیم باید در انتخاب غذاهای روحی نیز حساس باشیم. رایحه‌های مختلف می‌توانند تاثیر مثبت و یا منفی روی جسم و روح ما داشته باشند و از آنجایی که سلامت روح و جسم به یکدیگر پیوند خورده اگر روان سالمی داشته باشیم در نهایت جسممان نیز سالم خواهد بود. مزاج را در انتخاب عطرهای طبیعی فراموش نکنید برقراری تعادل مهمترین توصیه متخصصات طب سنتی است که مثل مزاج باید در نظر داشته باشید از نظر طب سنتی تعادل بهترین گزینه برای هر نوع مزاجی می‌باشد.

نکته آخر این که باید بدانید یک عطر طبیعی در بیشتر مواقع دارای پایین‌ترین ماندگاری است. همه چیز به ترکیب عطر بستگی دارد، اگر دارای نت‌های عود بسیار سنگین و نت‌های چوبی باشد، می‌تواند ماندگار و پخش‌بو بالایی داشته باشد. باید بدانید که کنسانتره دو تا ده برابر گرانتر از کنسانتره عطرهای کلاسیک یا معمولی است. متخصصان طب سنتی استفاده از این عطرها و جایگزینی آن با عطر های امروزی را توصیه کردند و داشتن خاصیت درمانی در آنها به وضوح دیده میشود اگر تا به حال استفاده نکردید توصیه می‌کنیم یک بار امتحان کنید تا نتیجه آن را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.