پشتیبانی  : 09125433621
آدرس : بازار بزرگ تهران، سید اسماعیل دوم، پلاک 11
روغن‌های طبیعی

تأثیرات مثبت روغن‌های طبیعی بر سلامتی جسم و ذهن

روغن‌های طبیعی امروزه کمی در زندگی ما کمرنگ شدند استفاده از آنها هم به دلیل قیمت بالا و هم به دلیل تقلبی بودن درصد بالایی از آنها در بازار باعث شده تا مردم توان خرید و اطمینان لازم را نداشته باشند. بر کسی پوشیده نیست که این روغن‌ها به دلیل خاصیت‌های طبیعی که دارند دارای ارزش‌های غذایی و حتی غیر غذایی بسیاری هستند از مواد شیمیایی در آنها استفاده نمی‌شود استخراج آنها کاملا به صورت طبیعی و ارگانیک است هیچگونه دخالت شیمیایی در آنها وجود ندارد همین موضوع باعث می‌شود تا زندگی سالم‌تر داشته باشیم و بیماری‌های کمتری به سراغ ما بیاید.

خواص‌های این محصولات تنها به خوراک باز نمی‌گردد بسیاری از آنها بر روی پوست و حتی سیستم ایمنی بدن تاثیرگذارند حتماً بارها نام و آوازه روغن زیتون را شنیده‌اید این روغن در دو دسته خوراکی و غیر خوراکی در بازار وجود دارد البته این را هم در نظر داشته باشید که میزان خلوص آنها نیز متفاوت است و این در تمام روغن‌های طبیعی وجود دارد. در مقاله امروز عطاری مولا قصد داریم رباره تاثیرات این روغن‌ها بر سلامتی جسم و ذهن صحبت کنیم. آیا تا به حال شما هم از این محصولات استفاده کرده‌اید؟ یا فکر می‌کنید قیمت بالایی دارند و ز خریداری آنها خودداری می‌کنید؟ حتماً نظرات خود را در بخش انتهایی با ما در میان بگذارید.

روغن‌های طبیعی

روغن آرگان از روغن‌های طبیعی موثر بر لطافت پوست و مو

 

استفاده از روغن‌های تراریخته که اخیراً هم و صدای زیادی در رسانه‌ها برپا کرده باعث به خطر افتادن سلامتی بسیاری از انسان‌ها می‌شود تراریخته به معنای دستکاری ژنتیکی حصولی است که از آن روغن استخراج می‌شود. به دلیل همین مسائل است که استفاده از روغن‌های طبیعی رزش و اهمیت بالایی پیدا می‌کنند. استفاده از روغن‌های طبیعی نه تنها در سلامت جسمی بلکه در سلامت ذهن و روح هم تاثیر گذارد غالبا وقتی آموزش عصرهای طبیعی را در فضای مجازی و یا سایت‌های اینترنتی میبینید معمولاً برای ساختن عطرهای طبیعی از روغن بادام شیرین استفاده می‌شود.

روغن‌های طبیعی چه تاثیری بر سلامت جسم و روان دارند؟

همانطور که در مقدمه نیز گفتیم روغن‌های طبیعی معمولاً دارای دو دسته هستند یک دسته خوراکی و یک دسته غیر خوراکی که عنوان بهترین مثال هم می‌توان روغن زیتون را مثال زد. روغن زیتون جایگزین بسیار مناسبی برای روغن‌های صنعتی امروزی اما اکثریت مردم به دلیل قیمت بسیار بالای آن و همچنین ترس از تقلبی بودنش از خرید آن سر باز می‌زنند اما اگر شما بتوانید این روغن را جایگزین وغن‌های کارخانه‌ای بکنید در مدت زمان نسبتا کوتاهی تاثیر آن را روی سلامت جسمی و روحی خود خواهید دید. از نوع غیر خوراکی هم برای نرم کردن عضلات و فاصل بدن استفاده می‌شود که تاثیر بسزایی در این زمینه دارد.

روغن‌هایی مثل بابونه بادام شیرین نعنا و اسطوخودوس به دلیل رایحه دلنشین و خواص که درونشان دارند خاصیت آرامش بخش بودن برای ذهن و روان ما نیز دارند. روغن‌هایی مثل روغن آرگان روغن سیاه دانه و همین روغن زیتون زینه‌های بسیار مناسبی برای ماساژ درمانی هستند و می‌توانند عضلات و مفاصل شما را نرم و آن را گرم کنند تا از خشکی بیش از حد و درد مفاصل جلوگیری شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اکثر قریب به اتفاق روغن‌هایی که برای ماساژ استفاده می‌شود طبع بسیار گرمی دارند تا بتوانند خاصیت درمانی خود را روی بدن بگذارند.

حتماً تبلیغات تلویزیونی برای شامپوهای نرم کننده مو ا روغن آرگان را شنیده‌اید این روغن خاصیت بسیار قوی در نرم کردن موی سر دارد من اینکه چربی آن را نیز کنترل می‌کند چربی مو باید در شرایط کنترل شده‌ای باشد اگر از یک حدی کمتر باشد موجب خشک شدن و شکنندگی آن می‌شود و اگر از یک حدی بیشتر باشد شما را آزار می‌دهد و موجب ریزش آن میگردد. روغن آرگان بهترین گزینه برای کنترل این موضوع که هم موجب درخشندگی و نرم شدن آن می‌شود و هم میزان چربی آن را کنترل می‌کند. آیا تا به حال از روغن آرگان استفاده کرده‌اید.

روغن خوراکی بعدی که بعد از زیتون بسیار پر مصرف است روغن کنجد است این روغن طبیعی از دسته روغن‌های طبیعی بسیار خوش طعم ولی گران قیمت است. اگر بتوانید به صورت روتین از این روغن در فضاهای خود استفاده کنید می‌توانید به وضوح تاثیر آن را در سلامت جسمی خود لمس کنید روغن کنجد انرژی بسیار بالایی دارد و استفاده از آنها در مواد ذایی می‌تواند ارزش غذایی آن را تا چند برابر افزایش همانطور که گیاهان دارویی تاثیرات مثبتی روی سلامت جسم و ذهن ما دارند روغن‌ها نیز از همین گیاه‌ها گرفته می‌شوند و می‌توانند تاثیر مستقیم روی سبک زندگی سالم ما داشته باشند.

روغن‌های طبیعی

روغن های طبیعی زیتون مورد استفاده خوراکی و غیر خوراکی

 

حتی فقط روغن نیست که در خورد و خوراک و غذاهای روزانه ما می‌تواند تاثیرگذار باشد بلکه ادویه‌هایی که ما استفاده می‌کنیم تاثیر زیادی بر سلامت جسم و ذهن ما دارد. امکان ندارد که از خواص آرامبخشی زعفران چیزی به گوش شما نخورده باشد این گیاه آنقدر بر لامت روان ما موثر است که حتی می‌تواند مشکلات عصبی مزمن و طولانی مدت را نیز درمان کند. اما اگر نخواهیم از موضوع اصلی که روغن های طبیعی دور شویم نکته جالب است بدانید که همین روغن آفتابگردانی که ما همه روزه از آن استفاده می‌کنیم به صورت طبیعی نیز در دسترس ما قرار دارد.

بله روغن آفتابگردان طبیعی روغنی است که به صورت مستقیم از دانه‌های آفتابگردان گرفته می‌شود بدون اینکه ماده متفرقه دیگری به آن اضافه شود این روغن هیچ ضرری برای بدن نداشته و تمام خواص گیاه آفتابگردان را به همراه دارد. از آنجایی که برای استخراج مقداری روغن گیاهی طبیعی حجم بالایی از آن گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد پس نمی‌توان انتظار داشت که قیمت کمی داشته باشد. برای استخراج یک لیتر روغن آفتابگردان طبیعی به ۵ کیلوگرم از این گیاه نیاز است و این جم بالایی در قبال روغنی است که به دست می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.