پشتیبانی  : 09125433621
آدرس : بازار بزرگ تهران، سید اسماعیل دوم، پلاک 11
عطرهای طبیعی

راهکارهای افزایش سطح انرژی و بهبود خواب با استفاده از عطرهای طبیعی

عطرهای طبیعی چگونه می‌توانند باعث بهبود خواب و افزایش انرژی ما در طول روز شوند؟ افراد برای اینکه بتوانند ر جلسات رسمی و یا میهمانی‌ها رایحه خوبی داشته باشند از ادکلن‌ها و عطرهای مختلفی استفاده می‌کنند اما مشکل اینجاست که درست است که ین ادکلن‌ها رایحه خوبی دارند اما مشکلاتی اینجا وجود دارد که ما به آن اشاره خواهیم کرد. آیا تا به حال از عطرهایی که از گیاهان طبیعی ساخته می‌شوند استفاده کرده‌اید. در مقاله امروز عطاری مولا می‌خواهیم درباره تاثیر این عطرها روی خواب شبانه و انرژی ما در طول روز صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

ما قبلاً روش تهیه عطرهای طبیعی در خانه را در قالب مقاله منتشر کردیم اگر تمایل دارید می‌توانید آن را مطالعه کنید. حتماً می‌دانید که گذشتگان ما از گیاهان خاصی برای استفاده به عنوان عطر بهره می‌گرفتند شاید معروف‌ترین آنها که به ذهن خیلی از شما خواهد رسید گلاب باشد که از گل محمدی گرفته می‌شود. اما همانطور که گفتیم دسته گیاهان دارویی بسیار متنوع است حتی همین گل محمدی که از آن گلاب گرفته می‌شود به عنوان گیاه دارویی شناخته میشود. طبق گفته استادان طب سنتی گلاب بهترین جایگزین عطرهای شیمیایی امروزی است.

گلاب به واسطه رایحه طبیعی خوشی که دارد می‌تواند موجب آرامش ذهنی و روحی ما شود. همانطور که قبلاً هم گفتیم پایه اصلی بیشتر عصرهای امروزی از الکل تشکیل شده که استفاده آن به صورت مداوم آثار مخربی بر روی سیستم عصبی و سلامت ما خواهد گذاشت. البته استفاده از الکل در مقدار بسیار کم شکلی ایجاد نمی‌کند چرا که خاصیت ماندگار کردن رایحه را خواهد داشت اما متاسفانه درصد استفاده در دکلن‌های امروزی بیش از حد مجاز است. متاسفانه همین عطرهای صنعتی موجب ایجاد بیماری‌های مختلفی از جمله سردردهای مزمن و میگرن خواهد شد.

تاثیر عطرهای طبیعی بر افزایش سطح کیفیت زندگی

داشتن آرامش بزرگترین نقطه ضعف زندگی امروزه ما در درون شهرهاست دگی هوا ترافیک‌های جاده‌ها و مشغله‌های گوناگون از نظر روحی و روانی و ذهنی دچار اشباع شویم. جالب است بدانید که استفاده از طرها و ادکلن‌های صنعتی می‌تواند این مشکل را در بدن ما چند برابر افزایش دهد. استفاده از مواد شیمیایی درون آنها و تماس مستقیم بدن با آن ممکن است باعث بروز بیماری‌های مختلفی درون ما شود که البته آثار آن پس از سال‌ها خود را نشان خواهد داد. با استفاده از عطرهای طبیعی می‌توانید آرامش را به زندگی خود بازگردانید و طرفی دیگر در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

عطرهای طبیعی

استفاده از عصاره های طبیعی گیاهان در عطرهای طبیعی

 

در تولید عطرهای طبیعی به صورت پایه از روغن بادام شیرین استفاده می‌شود این روغن در طب سنتی به عنوان یک آرامش بخش قدرتمند شناخته شده است و موجب تسکین سردرد های مزمن میشود. این عطرها از عصاره‌گیری گل‌های طبیعی موجود در طبیعت تولید می‌شوند. تست بویایی در بدن یکی از مهمترین حواس پنجگانه ما می‌باشد شاید به این موضوع فکر نکرده باشید اما بوییدن رایحه خود یک غذا محسوب می‌شود. حال شما می‌توانید این غذا را گل‌ها و عصاره‌های طبیعی آنها تامین کنید و یا اینکه به وسیله عطرهای شیمیایی آسیب شدید به بدن خود وارد کنید.

انواع مزاج در بدن

قبل از اینکه به سراغ انتخاب عطر طبیعی برای خود بروید باید مزاج بدن خود را بشناسید و ببینید که از چه نوع مزاجی هستید. مزاج‌ها در افراد متفاوت است و باید بسته به نوع آن عطرهای طبیعی مخصوص خود را تهیه کنید تا بتوانید به بهترین فرم بدن دست پیدا یابید. ما در کل چهار مزاج داریم که ر ادامه این مقاله خاصیت‌های آنها را بیان خواهیم کرد. مزاج صفراوی سودایی بلغمی و دموی ۴ مزاج ما هستند که هر فرد باید آن را بشناسد. هر فرد باید با توجه به آن به سراغ عطرهای طبیعی برود و گزینه‌هایی را انتخاب کند که با مزاج بدنش سازگار باشد.

صفراوی: این افراد بسیار باهوش و در عین حال عصبی هستند و زود کنترل عصبانیت خود را از دست می‌دهند اما به سرعت نیز خشمشان فروکش می‌کند و بهترین نوع عطرهای طبیعی برای این دسته از افراد عطرهای خنک است. دمای بدن این گونه افراد بالاست و با استفاده از مواد وراکی خنک می‌توان آن را کنترل کرد بنابراین عطرهای خنک نیز تاثیر بسزایی در آرامش یافتن آنها خواهد گذاشت. رایحه‌هایی مثل اسطوخودوس و نعنا بسیار مناسب خواهد بود. البته برای تشخیص دقیق مزاج خود باید به متخصص طب سنتی مراجعه کنید.

عطرهای طبیعی

ماندگاری بیشتر عطرهای طبیعی

 

سودایی: این افراد بسیار منظم و دقیق هستند و اگر در زندگی و یا کارهایشان کوچک‌ترین بی‌نظمی ببینند بهم می‌ریزند برای این دسته از افراد برای هر موضوعی باید دلیل و استدلال بیاورید خارج از چهارچوب منطق چیزی را نمی‌پذیرند درونگرا هستند و به راحتی موضوعی را بروز نمی‌دهند. عطرهای طبیعی با طبع گرم و شیرین بهترین گزینه برای سوداوی ها می‌باشد و می‌تواند تاثیر بسزایی روی سلامتی و سبک زندگی‌شان داشته باشد. اگر از این افراد در اطرافیان خود دارید و یا خود از مزاج سوداوی برخوردار هستید بهتر است در تغذیه و انتخاب عطر های خود دقت کنید.

دموی: این افراد طبع بسیار آرامی دارند و معمولاً از هر چیزی که موجب تنش شود دوری می‌کنند. این افراد رفتار بسیار صمیمی‌ای دارند و به همین دلیل دوستان زیادی را اطراف آنها خواهید دید از طرفی دیگر دوست دارند که گروه یا مجموعه‌ای را رهبری کنند و علاقه بسیاری به این موضوع دارند. مهمترین ویژگی که در مزاج این گونه افراد وجود دارد که در سایر مزاج‌ها این امر وجود ندارد سازگاری آنها با تمامی رایحه‌هاست و مشکلی از بابت آن ندارند. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید تبریک می‌گوییم هیچگونه محدودیتی در انتخاب عطرهای طبیعی ندارید.

بلغمی: این افراد معمولاً کم انرژی هستند آرام و به ندرت عصبانی می‌شوند و معمولاً صبر تحمل بالایی دارند دانا و باشعور بالا به شمار می‌آیند که در انتخاب عطرهای طبیعی عطرهای گرم و معتدل بهترین گزینه برای آنهاست. نکته قابل توجه برای این افراد این است که به شدت استفاده از عطرهای طبیعی توصیه می‌شود و بهتر است هرگز از ادکلن‌ها و یا عطرهای الکلی استفاده نکنند که موجب آسیب شدید به سلامتی آنها خواهد شد. از خواص این عطر ها میتوان به تقویت حافظه , نشاط آوری , افزایش تمرکز , ضدعفونی هوا , بهبود خون رسانی به مغز و تسکین دهنده درد و سایر خواص درمانی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.